tisdag 8 april 2014

53 Fiskeläge (103 av 365)



Träslövsläge, eller i dagligt tal Läjet, söder om Varberg är ett gammalt fiskeläge där fiskebåtarna fortfarande går ut. Läjet har också en alldeles unik och speciell dialekt. Se en liten kul filmsnutt om dialekten och Läjet här om du vill :)
Min bild av solnedgången liksom denna tog jag en söndagskväll när alla båtar låg i hamn. Himlen var tonad vackert rosa och kom då att tänka på ett amerikanskt ordspråk jag läste nyligen "Pink in the morning sailors take warning, pink at night sailors delight"


7 kommentarer:

  1. Rofylld bild, fina speglingar. Det är inte var dag det är så lugnt på västkusten

    SvaraRadera
  2. Vackert! Dit måste jag ta mig :)

    SvaraRadera
  3. Ännu en fridfull bild. Ser inbjudande ut

    SvaraRadera
  4. Lejet är alltid fint! vacker bild!

    SvaraRadera
  5. Gillar speglingarna i vattnet. Gillar dina bilder!

    SvaraRadera
  6. Så fint med speglingen i vattnet

    SvaraRadera
  7. gosch jisses så många vackra bilder du har tagit!

    SvaraRadera