söndag 1 juni 2014

Eget tema 4 Spets (173 av 365)



Ödehus tycker jag är fascinerande, båda att titta på, titta in i och fotografera. Vad hände? Varför blev det övergivet? Varför står det ibland kvar möbler och föremål som om den som bodde där bara gått iväg för att uträtta ett ärende och aldrig kom tillbaka? De två föregående bilderna är från uthusen till samma ödehus. Här är en glasverande som husägaren en gång försökt göra hemtrevligt med fina gardiner. Kan föreställa mig pelargoner i krukor på fönsterbänkarna och trasmattor på golvet. Och tänk att någon suttit här i en korgstol och sett ut över dalen utanför en lika vacker försommakväll som den när jag var här.

4 kommentarer:

  1. Underbar stämning med det låga varma ljuset, den flagnande färgen och tre sorters gardiner. De som bodde här hade nog rätt knappa förhållanden - men en fantastisk utsikt!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag älskar den här sortens miljöer! Tycker det är romantiskt! Blir nostalgisk!

    SvaraRadera
  3. Fin-fint eget tema och bra foto!

    SvaraRadera
  4. Tack allihop! Spets är ju ett ord som kan tolkas på många sätt - så det var ett bra tema tänkte jag :)

    SvaraRadera