söndag 24 januari 2016

...och se det snöar!

Åh vad jag gillar vinter när vinter är vinter! Är det kanske för att jag som västkustbo inte är bortskämd med vit snö och krispig kyla i strålande solsken. Här består vintern till stor del av mitt absoluta hatväder - blåsigt, regnigt eller slaskigt och mörkt, mörkt, mörkt!

Med start förra helgen kom det då äntligen snö som fick ligga kvar. I veckan som gick har det varit helt magiskt vackert med alla träd och buskar som sprejade med fluffig snö. Och på det rimfrost som på grund av de ovanligt kalla dagstemperaturerna har varit kvar hela dagen trots strålande solsken.

Surt då att jobbveckan varit minst sagt intensiv med flera deadlines och därmed långa arbetsdagar - inget läge att komma iväg tidigt en eftermiddag för att njuta ordentligt av allt det fina med andra ord. Jag har suttit i bilen på väg till jobbet på morgonen och bara suktat efter att få ge mig ut med kameran och att få åka längdskidor. Två korta lunchpromenader lyckades jag få till onsdag och torsdag när det var som allra bäst. Glad att jag tog mig tid till det i alla fall!

Min arbetsplats är belägen på landsbygden i utkanten av en mindre ort i Halland och lunchpromenaden består av att gå till den närbelägna kyrkan och tillbaka, totalt ca 700 m. Njöt av varenda en av dem!

Snöade ordentligt sent på måndagskvällen. Bilden tagen från vardagsrumsfönstret.


Mobilbilder från onsdagens och torsdagens lunchpromenader.







...och en kvällsbild innan hemfärd på tordagskvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar